…..Η νηστεία λοιπόν σύμφωνα και με την αυθεντική μαρτυρία της άγιας νιπτικής εμπειρίας ως ενσυνείδητη προσωπική ενέργεια και βίωση μέσα σε ένα πλαίσιο πνευματικού αγώνα και εσωτερικότητας οδηγεί στην υπέρβαση του χρόνου και στην ταυτόχρονη εισβολή και προσπέλαση στο «χώρο» του αχρόνου, στην απρόσιτη αλλιώς περιοχή του πνεύματος.
Έτσι εξηγείται, γιατί δεν έλειψε η νηστεία ποτέ από το πρόγραμμα της πνευματικής άσκησης μέσα στην ορθόδοξη πνευματικότητα, όπου η νηστεία δεν είναι απλή ασιτία και αρνητική στάση έναντι του σώματος, αλλά μια κατάφαση στον όλο άνθρωπο, όπου τα πρωτεία πρέπει να έχει το πνεύμα, και γιαυτό κατάφαση και στην αιωνιότητα. Έτσι εξηγείται ακόμη, γιατί η νηστεία βρίσκεται πάντα σε αδιάσπαστη συζυγία με την προσευχή ως «κατάστασιν», ήγουν «έξιν απαθή, έρωτι ακροτάτω εις ύψος νοητόν αρπάζουσαν τον φιλόσοφον νουν», με άλλα λόγια στο χώρο της αιωνιότητας, όπου ο ίδιος ο Θεός. Η κατάφαση αυτή ακριβώς οδηγεί και διά της νηστείας στην υποταγή πιά «της σαρκός συν τοις παθήμασι και ταις επιθυμίαις αυτής» στους νόμους της αιωνιότητας καθιστώντας τον άνθρωπον επίγειον άγγελο και ουρανοπολίτη από τώρα κιόλας, ενώ ακόμα βρίσκεται στην περιοχή της «χωρικότητας» και χρονικότητας……..Αριμ. Ευσεβίου ΒΙΤΤΗ : ΕΠΙΨΑΥΣΕΙΣ ΑΚΡΩ ΔΑΚΤΥΛΩ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑ 1996
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου